Ervaring is waardevol

Beijer Logistics heeft een gemiddeld aantal dienstjaren per medewerker van meer dan 16 jaar. Je mag ons dan ook met recht een ervaren dienstverlener noemen.

Maar hoe waardevol is ervaring nu eigenlijk? Hier duiken we graag dieper in.

Proactief meedenken door ervaring

Ervaring helpt om mogelijkheden en risico’s vooraf goed in te schatten. Hierdoor kan Beijer Logistics voor klanten vervoers- of logistieke vraagstukken optimaal verzorgen. Het resultaat is een probleemloze afwikkeling van opdrachten tegen een passende investering.

Van groot belang is wel om onze door ervaring ingegeven keuzes helder richting (potentiële) opdrachtgevers te communiceren. Onze medewerkers zien uitdagingen door hun ervaring vaak op voorhand aankomen.

Het proactief bespreekbaar maken hiervan is geen kwestie van moeilijk doen of de kosten onnodig verhogen. Integendeel: het helpt juist om onverwachte kostenposten te vermijden en eventuele problemen in een later stadium te voorkomen.

Heldere communicatie

Kortom: al onze dienstjaren werkervaring zijn alleen waardevol als we in staat zijn duidelijk richting klanten te communiceren. Laten we dit na? Dan is ook onze ervaring waardeloos.

En bovendien: enige kanttekening bij al onze ervaring is ook wel op zijn plaats. Want ervaring komt mede voort uit elke dag hetzelfde doen. Dat wordt ook wel routine genoemd en brengt ons bij het volgende vraagstuk: hoe waardevol is routine?

Routine versus innovatie

Een routinier kan zijn ervaring meenemen en overbrengen. Denk alleen al aan Johan Cruijff die Feyenoord in 1984 op 37-jarige leeftijd hoogstpersoonlijk aan het landskampioenschap hielp.

Of de al bijna afgeschreven Roger Federer die na 5 jaar zonder Grand Slam op 36-jarige leeftijd toch nog 3 Grand Slams won.

Maar kan een routinier nog wel mee op het gebied van innovatie? Als je voor weliswaar verschillende klanten elk jaar hetzelfde doet, kan ervaring een last worden. Want als je de dingen doet zoals je ze deed, gaan ze zoals ze gingen.

Ervaring en nieuwe ideeën

In een sterk bewegende markt zoals de transportbranche, wordt daarom meer gevraagd dan ervaring alleen. Vandaar dat Beijer Logistics ervaring combineert met moderne technologie, bijscholing en de werving van jonge honden.

Het resultaat is het beste van beide werelden. Een verfrissende mix van ervaring en nieuwe ideeën, die ons in staat stelt om altijd de juiste logistieke oplossingen te bieden. Daar kun je als klant zeker van zijn.

Tot slot

Dat ervaring bijzonder waardevol kan zijn maar niet altijd op waarde wordt geschat, blijkt ook uit het onderstaande (waargebeurde) verhaal:

A ship engine failed, no one could fix it.

Then they brought in a man with 40 years on the job.

He inspected the engine carefully, top to bottom.

After looking things over, the guy reached into his bag and pulled out a small hammer.

He gently tapped something.

Instantly, the engine lurched into life. The engine was fixed!

7 Days later the owners got his bill for 10k.

‘What?!’ the owners said, ‘You hardly did anything.’

Send us an itemized bill.

The reply simply said:  ‘Tapping with a hammer: $2 Knowing where to tap?  $9,998’.

Don’t Ever Underestimate Experience.

Deel dit bericht
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Comments for this post are closed.